נעים להכיר
שמי חגית מירון , אשת חינוך קרוב ל-30 שנה, מדריכת הורים, מדריכה פדגוגית ומדריכה חינוכית טיפולית במסגרות חינוך בגיל הרך. בנוסף לכך אני בעלים ומפתחת תוכנית "מגדלור" להדרכה וליווי של צוותי חינוך, מרצה לשעבר באקדמיה ומגישת פודקאסט "שעה קלה על הכלה". בחיי האישיים בזוגיות פרק ב' ואמא לשני מתבגרים.
במהלך הכשרותיי אספתי M.A בייעוץ חינוכי , B.Ed. בחינוך יצירתי והכשרה בחינוך וולדורף וכלי עבודה שונים מעולם המודעות והתודעה.
בדרכי המקצועית פגשתי מאות הורים במקומות בהם הפער בין הרצוי למצוי היה גדול ומכאיב. פער אשר נוצר לעיתים עקב השונות של הילד מה"נורמה" או מהציפיות המשפחתיות לגביו.
בנוסף לכך עבדתי לצד מגוון אנשי חינוך וטיפול וגם שם ראיתי כיצד קושי לקבל ולהכיל ילד עם קשיים או עם צרכים מיוחדים, מייצר סבל ועומס על המערכת כולה.
בעבודתי עם הורים ואנשי המקצוע, ראיתי איך ניתן לייצר שינויים מרחיקי לכת הודות לעבודת הכלה נכונה ומתואמת. מטרתי, בעבודה משותפת יחד עם אנשי חינוך והורים, היא הרחבת מיומנויות תקשורת אישית ובינאישית ומתן מענים מתואמים לילד/ה תוך התחשבות בצרכים האינדיבידואליים של המערכת- המשפחתית או החינוכית (הכיתה, הגן, בית הספר).
כך, החיפוש אחר ההתאמות עבור הילד/ה הופך לתהליך של גילוי הדדי ולצד חיפוש אחר פתרונות והתאמות, מתגלות מתנות של התפתחות, של מודעות, של למידה הדדית ושל חיבור מתוך אותנטיות.
בשנים האחרונות נכנס למרכז הבמה החינוכית מושג ההכלה. מושג ההכלה טומן בתוכו את הצורך בשיוויון מתוך שונות, בנראות, באוטונומיה, בכבוד ובשייכות.
בכדי לספק מענה לצרכים אלו, ולאפשר הכלה מיטבית לכל ילד, על ההורים והמחנכים לקחת אחריות ערנית למתחולל בתוכם בזמן ומתוך המפגש עם הילד.
במהלך עשרים שנות עבודתי בחינוך ובעקבות ניסיוני בתחום הליווי (כמדריכה פדגוגית ומנחת צוותים חינוכיים וכמדריכת הורים) נוכחתי כיצד עבודת מודעות חומלת, צוותית ואישית, מהווה חלק בלתי נפרד מהמשימה החינוכית.
את ניסיוני המצטבר זיקקתי לכלי ייעוצי הוליסטי לו קראתי מודל "מגדלור ". ה"מגדלור" מהווה בסיס לעבודתי עם הורים בסדנאות קבוצתיות ובקליניקה פרטית. בעקבות ההצלחות בעבודה עם המודל הקמתי את תוכנית "מגדלור", המוכרת כתוכנית חיצונית של משרד החינוך (מס' 5796). התוכנית מיועדת לאנשי חינוך לצורך פיתוח מיומנויות ויכולות ההכלה של מחנכים, כיתות ובתי ספר. בשנת 2020 התוכנית אושרה על ידי האגף לשילוב ולהכלה של משרד החינוך, וכיום נמנית במערכת גפ"ן תחת תתי הסל הורות מיטבית וקהילה, חוסן ורווחה נפשית בקרב צוותי חינוך והכלה והשתלבות.
כיום האתגר הגדול שלנו אל מול האחר, בין אם זה ילדנו או תלמיד שלנו, הוא לדעת למצוא עבורו מקום אמיתי בתוכנו. בכך טמון האתגר אך גם ההזמנה הגדולה ביותר להתפתחות, עבור שני הצדדים.
עלינו למצוא את האומץ להסיט את המבט הפונה החוצה ולהסתכל היטב פנימה, או כפי ששטיינר אמר כבר לפני מאה חמישים שנה; "כל חינוך הוא חינוך עצמי".
מטרת עבודתי, הן בקליניקה והן במסגרת תוכנית "מגדלור" היא ללוות את המחנך (הורה או מורה) מנקודת המפגש הייחודית בינו לבין ילדיו/תלמידיו אל דרך בה יוכל לצעוד עימם בנינוחות, מתוך כבוד וקבלה לקיים ולחדש המבקש להיווצר.
החזון שלי הוא להפוך בתים ובתי ספר רבים ככל האפשר למקומות מכילים, אשר מעודדים את הילדים לצמוח ולשגשג ולממש את מלוא הפוטנציאל שלהם מתוך מענה על צרכיהם הייחודיים, תחושת רווחה, נראות וקבלה.
מזמינה אתכם להיפגש עם עצמכם בין דפי האתר וביחד אתי.